Hersenstichting Nederland

Hersenstichting Nederland logo 1

Goed werkende hersenen zijn van levensbelang voor ons bestaan. De hersenen vormen als het ware de regelcentrale van ons lichaam. Als daar iets misgaat heeft dat meestal grote gevolgen voor het dagelijks leven. Voor 5 miljoen Nederlanders is dat dagelijks leven in meer of mindere mate verstoord door een hersenaandoening. De ernst van de aandoeningen verschilt sterk. Zo kennen we taalstoornissen door dyslexie of afasie na een beroerte, geheugenproblemen door de ziekte van Alzheimer, somberheid door depressie, en bewegingsstoornissen door de ziekte van Parkinson. Andere bekende hersenaandoeningen zijn onder meer: beroerte, migraine, ADHD, autisme en hersenschudding. Een groot deel van de hersenaandoeningen heeft een chronisch karakter.

dakje met Geef-logo

De statistieken

Wat we tot nu toe samen hebben bereikt:

€ 105.903,64opgehaald
2778donaties